Kauppakeskus Itiksen uudistuminen tarkoittaa paitsi konkreettisia remonttitöitä mutta myös uudistuneen brändin. Kaupan murroksen myötä kauppakeskus korostaa jatkossa entistä enemmän paikallisuutta ja yhteisöllisyyttä.
Tilaa olla sinä -slogan viitoittaa tietä uudelle Itikselle. Itis teetti kuluttajakyselyn uudesta tunnuslauseestaan ja siitä, mitä viesti tarkoittaa vastaajalle itselleen. Suurin osa vastaajista koki, että uuden sloganin mukaan kuka tahansa on tervetullut Itikseen taustasta, kulttuurista tai ulkonäöstä huolimatta. Sloganin kuvailtiin myös tarkoittavan monipuolisuutta, kaikenlaisia ihmisiä yhteiskunnan eri tasoilta. Vuokralaisille Itiksen uusi slogan merkitsi mm. hyvää yhteistyötä ja yhdessä tiiminä toimimista.
“Brändiuudistuksilla on tapana jäädä ulkoisiksi ylätason uudistuksiksi. Meille Itiksessä on tärkeää, että elämme ja hengitämme uudistunutta visiotamme kauppakeskuksen arjessa. Siksi halusimme kysyä myös asiakkailtamme ja vuokralaisiltamme, miten he kokevat uuden sloganimme. Saimme kyselyn vastauksista paljon ajattelemisen aihetta tulevaisuutta varten”, kertoo Itiksen kauppakeskusjohtaja Christoffer Jansén.
Kaupan alan rakennemuutos konkretisoituu Itiksessä paikallisesti
Kuluttajakäyttäytymisen muutos, digitalisaatio ja kaupan ja palveluiden rajan hämärtyminen on jo Itiksen arkipäivää. Uudistuksella halutaan vastata juuri tähän kaupan murrokseen.
”Itä-Helsinki uudistuu, samoin Itis: muutoksen keskiössä on meitä ympäröivä alue, me kaupunkikeskuksena, brändimme ja yhteisö, jota palvelemme. Tulevaisuuden kauppakeskus on alueellaan keskeinen paikallinen toimija, joka toimii myös sosiaalisesti vastuullisesti, tukee ja edistää paikallisia arvoja. Elämme ja kehitymme asiakkaidemme tarpeiden mukaan ja heidän kanssaan”, Jansén jatkaa.
Kauppakeskusten muuttuva rooli myös muiden kuin perinteisten kaupan palveluiden tarjoajana kävi ilmi myös kyselyn vastauksissa. Olohuonemaista tunnelmaa ja ajanviettomahdollisuuksia ilman ostopakkoa toivottiin useassa vastauksessa.
“Uudistumisen myötä olemme entistä vankemmin matkalla kohti kaupunkikeskusta, jossa voi asioimisen ohella tavata ystäviä ja viettää aikaa palveluiden parissa”, Jansén päättää.
Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Johanna Tolppola
Marketing & PR Manager, CC Real GmbH
+358 40 774 0191, j.tolppola@cc-real.com
Kauppakeskus Itiksessä asioi vuosittain yli 17 miljoonaa asiakasta, joita palvelee yli 120 myymälää, 40 kahvilaa ja ravintolaa sekä kymmeniä kaupallisia ja julkisia palveluita. Itiksessä sijaitsee myös Suomen ainoa IMAX®-elokuvateatteri Finnkino Itis. Kauppakeskus Itiksen omistavat ja sitä operoivat NHP Investments ja CC Real. www.itis.fi