Jo kolmannen myymälänsä Itiksen kauppahalliin avannut aasialaisten elintarvikkeiden erikoisliike on oppinut tunnistamaan, mitä kaikkea suomalaiset haluavat kokeilla. Myymälä keskittyy elintarvikkeisiin. Niin ruokiin kuin juomiinkin. Kaikki tuotteet ovat aasialaisia; pääasiassa japanilaisia, korealaisia ja kiinalaisia.
”Toistaiseksi suurin osa asiakkaistamme on suomalaisia”, Wei toteaa. ”Se on yllättänyt meidät suuresti, sillä luulimme palvelevamme lähinnä aasialaissyntyisiä asiakkaita. Mutta suomalaiset ovat osoittaneet, että he haluavat kokeilla koko ajan lisää ja lisää Kaukoidän tuotteita!”
Asiakasryhmien suosikkituotteidenkin välillä näkee Wein mukaan selkeitä eroja. Myydyimmät tuotteet suomalaisten keskuudessa ovat muun muassa korealainen hapatettu kaali eli kimchi, mochit ja muut niiden tyyppiset naposteltavat sekä mykyt eli englantilaisittain ”dumplingit”. Eräs joukosta erottuva tähtituote kaikkien asiakkaiden keskuudessa sen sijaan on japanilainen hedelmämehun tyylinen juomahitti Mogu Mogu.
Wei on asunut Suomessa jo kauan, vaikka onkin syntyjään Kiinasta. Nykyisen RF Asian Marketin toimintaa hän on kipparoinut jo kaksi vuotta, ja se onkin ollut hänelle melkoinen työmaa.
”Tämä täyttää päiväni aika tehokkaasti. Ei oikein muulle ole aikaa, joten en pysty enempää itsestäni kertomaan”, hän nauraa.
Henkilökohtaisia siteitä hänellä ei ole Itä-Helsinkiin, mutta seutu on tullut hänelle tutuksi Herttoniemen myymälän kanssa työskentelyn myötä.
”Olemme siellä aika hyvin alkaneet jo oppia, minkälaisia ruokia ja juomia tämän alueen asukkaat tykkäävät kokeilla.”
Itikseen hän päätti kollegoineen tähdätä puhtaasti siitä syystä, että asiakasmäärät kauppakeskuksessa ovat suuret ja asiakkailla erilaisia taustoja. Kauppahallikonsepti uutena lanseerauksena oli myös houkuttavan ja kiinnostusta herättävän kuuloinen hanke.
”Jatkossa tavoittelemme koko ajan isompaa ja laajempaa”, Wei vakuuttaa. ”Haluamme kasvattaa toimintaamme ja valikoimaamme koko ajan!”