Kauppakeskus Itiksen tuoreimpia vahvistuksia markkinointitiimiin on Julia, joka hyppäsi kauppakeskusmaailmaan mainostoimiston puolelta. Maaliskuun toisella viikolla vietettiin Itiksen uudistettua Kuutamolla-kampanjaa, joka oli Julian ensimmäinen Itiksessä tuottama kampanjakokonaisuus.
Mitä kaikkea kampanjakokonaisuus tuottajan näkökulmasta piti sisällään?
Sain olla mukana prosessissa aina uuden kampanjailmeen kilpailutuksesta tapahtumaohjelman suunnitteluun ja materiaalien koordinoinnista pienten yksityiskohtien viilaamiseen. Mahtavaa oli se, että päivitimme Itiksen alekampanjan kokonaisuudessaan ja sain nähdä koko prosessin uuden ilmeen suunnittelusta kampanjamateriaaleihin ja tapahtumaohjelmaan. Pääsin muun muassa osallistumaan yhdeksi kokonaiseksi päiväksi kampanjan kuvauksiin, suunnittelemaan ja koordinoimaan painettujen ja digitaalisten kampanjamateriaalien tuotantoa, tekemään myös itse some- ja screen-materiaaleja sekä pohdiskelemaan tapahtumaohjelman sisältöä.
Minkä koit kaikkein haastavimmaksi?
Haasteita aiheutti osaltaan Itiksessä tällä hetkellä käynnissä oleva uudistusprojekti ja siitä johtuvat osittaiset tilarajoitteet keskuksessa. Yhteistyöllä saimme kuitenkin järjesteltyä kaiken niin, että Kuutamolla-kampanja saatiin loistavasti toimimaan keskeisillä alueilla kuten infoympyrällä, bulevardilla ja keskusaukiolla. Tapahtuma-ohjelma onnistuttiin sijoittamaan kokonaisuudessaan infopisteen ympäristöön ja outlet-pisteet palvelivat asiakkaita koko bulevardin pituudelta. Rempan keskellä eläminen ei välttämättä aina ole helppoa, mutta lopulta kaikki onnistui hyvin, kun puhallettiin yhteen hiileen.
Mikä oli yllättävää / mitä et olisi osannut arvata tai ennakoida?
Työn määrää voi olla haastavaa ennakoida, kun tekee ensimmäistä kertaa uusia juttuja ja niin kävi alkuun myös tämän projektin kanssa. Nurkan takaa löytyi aina uusia juttuja, joita ei alkuun ollut tullut ajatelleeksi. Tämän kokoiseen projektiin saa upotettua helposti todella paljon työtunteja sillä isoja ja pieniä liikkuvia osia on todella paljon. Kunnollisella aikataulutuksella, priorisoinnilla ja ripauksella huumoria selvittiin kuitenkin tiukoistakin tilanteista!
Mikä oli parasta?
Parasta oli lopulta se, että pääsi tekemään yhdessä juttuja eri tahojen kanssa ja oppimaan paljon jokaiselta alekampanjan suunnitteluun ja tuotantoon osallistuneelta! Vaikka projektissa oli paljon itsenäistä työskentelyä, niin yhdessä toteuttaminen on aina mukavaa. Lisäksi oli mahtavaa nähdä konkreettisesti kädenjälki, kun Kuutamolla-kampanja heräsi eloon somisteiden, outlet-pisteiden ja tapahtumaohjelman kautta. Tästä kiitos kuuluu tietysti myös kaikille kampanjaan osallistuneille vuokralaisille, asiakkaille ja mukana toteutuksessa olleille tahoille.