Tiedote: Itikseen avautuu pääkaupunkiseudun neljäs kauppahalli

Uutiset Julkaistu 21.5.2024

Yli 4 000 neliömetrin kokoinen kauppahalli avautuu kesällä 2024 täydellä kapasiteetilla kauppakeskus Itikseen. Pääkaupunkiseudun neljäs kauppahalli on ensimmäinen kantakaupungin ulkopuolella, Itä-Helsingissä sekä kauppakeskuksen sisällä. Kauppakeskus Itikseen avautuva kauppahalli on osa vuonna 2022 alkanutta mittavaa uudistushanketta.

Itä-Helsingissä ei ole tähän asti ollut pysyviä kauppahalleja tai toreja. Keskeiselle sijainnille avautuva kauppahalli yhdistää perinteisen kauppahallin tunnelman moderniin kauppakeskusympäristöön.

“Itis on aina ollut osa paikallista yhteisöä. Kauppakeskuksen valikoiman tulee vastata asiakkaiden arkisia tarpeita elintarvikekaupoista, palveluihin ja ajanviettoon. Tunnistimme tarpeen ruokakauppatarjonnan laajentamiselle, ja ruoka on hyvä tapa tuoda ihmisiä eri kulttuureista yhteen”, kauppakeskuksen johtaja Christoffer Jansén kertoo.

Kauppahallissa aloittaa yli 20 toimijaa

Kauppahallissa tarjoillaan monipuolinen valikoima herkkuja ja tuotteita eri puolilta maailmaa. Valikoimiin kuuluvat muun muassa kalat, lihat, kasvikset, hedelmät, mausteet, kahvit ja teet.

Kauppahallin elintarvikeliikkeiden, Sopilkan, Kalinkan, Mezzan, RF Asian Marketin ja italialaisen RAO:n, valikoimista löytyy tuoreita herkkuja monista eri maista ja kulttuureista, kattaen myös laajan valikoiman hedelmiä, kasviksia ja yrttejä.

Tunnetuimmista kauppahallitoimijoista mukana on myös Ekströmin liha- ja kalatiskit. Itis Maatilapuoti tuo kaupan hyllyille lähi- ja pientuottajien herkkuja Suomesta.

Kauppahalliin avautuva uusi Fazer Café tarjoaa kahvilaelämyksiä aamupalasta lounaaseen sekä iltapäivän ja illan kahvihetkiin. ROUND leipomo houkuttelee asiakkaita herkullisilla vegaanisilla tuotteillaan, ja leipomon toimintaa voi seurata kiinnostuneena kahvilan puolelta. Perinteistä makua etsiville Corint leipomo tarjoaa laajan valikoiman leipiä, piirakoita ja makeita jälkiruokia. Jälkiruoan ystäville löytyy herkkuja myös Vanhan Porvoon jäätelötehtaasta, Momochilta sekä Creps & People -kahvilasta.

Kauppahallin ravintolatarjonnasta vastaa muun muassa kiinalainen keittoravintola Mala Master, meksikolainen Sexico Tacos ja pokeannoksistaan tunnettu EAT Poke.

Itäkeskus on voimakkaasti kehittyvä alue, jossa Itiksen kauppakeskuksella on

vahva rooli itäisen Helsingin kaupunkikeskuksena. Ajatus kauppahallista lähti kehittymään Itiksen brändistaregian kautta, jonka ytimessä on slogan Tilaa olla sinä. Tarkoitus on tarjota yhteisölle paikka, jossa viettää aikaa, tehdä viikonlopun ruokaostokset, istahtaa aamupalalle tai vaikka lasilliselle työpäivän jälkeen

“Uskomme, että tulevaisuudessa kauppakeskukset voisivat vastata vielä enemmän oman yhteisönsä tarpeisiin esimerkiksi kauppojen valikoiman räätälöinnillä hyödyntäen verkkokaupasta saatua dataa. Yhteisöllisyys tulee olemaan edelleen keskeisessä asemassa, ja kauppakeskus entistä tiiviimmin integroituneena paikalliseen yhteisöön. Kauppakeskusten rooli saavutettavina yhteisötiloina ei heikenny vaan vahvistuisi entisestään. Sosiaalisen vuorovaikutuksen tarve ja kohtaamisten merkitys pysyvät edelleen keskeisinä”, kauppakeskusjohtaja Christoffer Jansén sanoo.

Kauppahallin kartta

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Christoffer Jansén,

Head of Center Management, CC Real GmbH +358406475617, c.jansen@cc-real.com

Haulla "{{ searchterm }}" ei löytynyt tuloksia.

Tarkista hakusi kirjoitusmuoto tai kokeile toista hakutermiä.