Kauppakeskus Itiksen ravintola- ja myymälätarjonta monipuolistuu ja nykyisiä myymälöitä remontoidaan lattiasta kattoon. Myös Itiksen Anttila pitää ovet avoinna vähintään marraskuun loppuun saakka.  

Kesä ja alkusyksy ovat sujuneet kauppakeskus Itiksen osalta lupaavasti. Uusia liikkeitä on avautunut ja avautuu niin muodin, kosmetiikan, elektroniikan kuin ravintolatarjonnan saralla. Kauppakeskuksen omistavan Wereldhave Finland Oy:n kaupallinen ja operatiivinen johtaja Richard Belt on kehitykseen tyytyväinen.

‒ Itiksen ravintolatarjonta on Fafa’sin, The Lucky Bastard -hampurilaisravintolan ja Hans Välimäen Pasta Boxin myötä ottanut suuren harppauksen eteenpäin, iloitsee Belt.

– 20.10 avautuva Volt tuo erinomaisen lisän miesten muodin tarjontaan ja parhaillaan avajaisiaan juhlistava Sievi Shop naisten jalkineiden valikoimaan. Muita uusia liikkeitä ovat iPhone, iPad ja Samsung laitteiden huoltoon erikoistunut Fonum sekä Suomen ensimmäinen Flormar-kosmetiikkamyymälä, Belt jatkaa.

Pop up -liikkeet mukana sesongeissa valikoimaa täydentämässä

Lyhytaikaisemmat pop up -liikkeet tarjoavat asiakkaiden toivomaa vaihtelua Itiksen myymälävalikoimaan. Itiksessä toimii syyskuun ajan 23 muodin merkkiä yhdistävä Nordic Designers pop up -myymälä. Myös koirien muotiin keskittyvä DiivaDog & Co, sisustusliike Finnmari ja pulmapelejä myyvä Kiipeli ovat mukana pop-up -liikkeillä. 

– Joulun lähestyessä sesonkimyyntipaikkojen kysyntä on huipussaan, ja nyt on aika toimia, jos mielii joulun alla Itikseen, toteaa Belt.

Anttila jatkaa ainakin marraskuun loppuun saakka – tyhjät tilat ja remontointi tuovat uusia avauksia

Anttilan konkurssi on vapauttanut paljon liiketilaa pääkaupunkiseudulla ja muualla Suomessa. Beltin mukaan Itiksen Anttila pitää kuitenkin ovensa toistaiseksi auki.

– Olemme solmineet sopimuksen Anttilan konkurssipesän kanssa, ja Itiksen Anttila jatkaa toimintaansa vähintään marraskuun loppuun. Vapautuvista tiloista käydään toki jo neuvotteluja potentiaalisten uusien toimijoiden kanssa ja pääsemme toivottavasti tiedottamaan asiasta lisää vielä tämän vuoden puolella.

Nykyisistä liikkeistä Halonen tekee parhaillaan Itiksessä mittavaa remonttia, jossa kolmikerroksinen myymälä uudistetaan täysin, Halosen uuden konseptin mukaiseksi. S-Market avautui lattiasta kattoon uusittuna viime viikolla.

Itiksen kävijämäärä ja liikkeiden yhteenlaskettu myynti jatkavat kasvuaan jo kolmatta vuotta peräkkäin.

– Kävijöiden osalta olemme noin 2 prosenttia ja myynnin osalta 3 prosenttia plussalla. Sen lisäksi, että Itikseen on avautunut paljon uusia liikkeitä, olemme panostaneet aiempaa enemmän markkinointiin ja viestintään. Nämä panostukset kantavat nyt hedelmää, Belt kertoo.

 

Lisätietoja:

(in English)
Richard Belt, operatiivinen ja kaupallinen johtaja, Wereldhave Finland Oy
puh. 040 664 5999/ richard.belt@wereldhave.com

(suomeksi)
Anna Homén, markkinointipäällikkö, Wereldhave Finland Oy
puh. 050 403 4220 / anna.homen@wereldhave.com

Kauppakeskus Itis
Itis on Suomen suurin kauppakeskus, jossa on yli 120 myymälää, yli 50 palvelua ja kymmeniä ravintoloita sekä kahviloita. Lapsiperheet viihtyvät Itiksen Leikkiasemalla ja lauantaisin lapsia tanssittaa discossa Itiksen maskotti Riehuli. Itiksessä asioi vuosittain lähes 17 miljoonaa asiakasta. Kauppakeskus Itiksen omistaa hollantilainen kiinteistösijoitusyhtiö Wereldhave N.V. http://www.itis.fi

 

Itis welcomes 11 new stores – and Anttila remains open
 

Itis Shopping Centre’s restaurant and store offering is becoming more diverse, and its existing shops are being renovated from floor to ceiling. Itis’s Anttila department store will also remain open at least until the end of November.  

Summer and early autumn have been promising for Itis Shopping Centre. New fashion, cosmetics and electronics shops, as well as restaurants, have opened up and continue to open up. Richard Belt, Wereldhave Finland’s commercial director and director of operations, is pleased with the development.

“With the addition of Fafa’s, The Lucky Bastard hamburger restaurant, and Hans Välimäki’s Pasta Box, Itis’s restaurant offering has taken a big leap forward,” says Belt.

“The men’s clothing store Volt, which opens up on the 20th of October, will be an excellent addition to the range of men’s fashion offered, and Sievi Shop, currently celebrating its grand opening, broadens the offering of women’s footwear. Other new shops include Fonum, specialising in iPhone, iPad and Samsung device servicing, and Finland’s first Flormar cosmetics shop,” adds Belt.

Pop-up stores round out the selection this season

A number of pop-up stores, operating for shorter periods, bring customers the variation they are looking for in Itis’s range of shops. In September, a Nordic Designers pop-up shop featuring 23 different fashion brands will operate in Itis. Also , DiivaDog & Co, focusing on canine fashions, the interior decoration store Finnmari, and Kiipeli, which sells brain-teaser puzzles have pop-up shops.

“With Christmas approaching, demand for seasonal sales locations is at its peak, and now is the time to act if you dream about having a spot in Itis during the holiday season,” urges Belt.

Anttila will continue at least until the end of November – empty spaces and renovations will bring new shop openings

The bankruptcy of the Anttila chain has freed up a lot of commercial space in the capital region and elsewhere in Finland. According to Belt, Itis’s Anttila store will keep its doors open for the time being.

“We have concluded an agreement with Anttila’s bankruptcy estate, and the Anttila in Itis will continue its operations at least until the end of November. Naturally, negotiations on the spaces that will be freed up are under way with potential new operators, and we hope to be able to provide more information on the situation before the end of the year,” Belt explains.

Of the shopping centre’s existing stores, Halonen is currently in the midst of a major renovation that will see the three-storey department store completely revamped to reflect its new concept. An entirely renewed S-Market opened its doors last week.

The number of visitors to Itis and the combined sales of its shops continue to grow, three years in a row now.

“In terms of visitors, we are roughly two per cent on the plus side, and in terms of sales, three per cent in the plus. In addition to many new store openings in Itis, we have focussed more strongly on our marketing and communications. These efforts are now bearing fruit,” says Belt.

 

For further information:

(in English)
Richard Belt, Director of Operations and Commercial Director, Wereldhave Finland Oy
tel. +358 (0) 40 664 5999 / richard.belt@wereldhave.com

(suomeksi)
Anna Homén, Marketing Manager, Wereldhave Finland Oy
tel. +358 (0) 50 403 4220 / anna.homen@wereldhave.com

Itis Shopping Centre
Itis is the largest shopping centre in Finland, with over 120 stores, more than 50 services and dozens of restaurants and cafés. Families enjoy visiting the children’s play area in Itis, and on Saturdays, children can dance in the disco with Itis’s mascot, Riehuli. Nearly 17 million customers visit Itis every year. Itis Shopping Centre is owned by the Dutch real estate investment company Wereldhave N.V. http://www.itis.fi

 

Takaisin

Medialle

DiivaDog
The Lucky Bastard
Nordic Designers’ pop-up
Fafa’s
Flormar
Fonum
Sievi Shop
Uusittu S-Market