Black Friday tullut Suomeen jäädäkseen – Itiksen liikkeistä yli 70 prosenttia mukana alennusmyyntikampanjassa

Itiksen kauppiaskyselyn mukaan lähes neljä liikettä viidestä osallistuu Black Friday -kampanjaan, josta on muodostumassa Suomessa merkittävä alennusmyyntisesonki. Puolet liikkeistä kampanjoi alennuksilla perjantaina 25.11., ja puolet taas koko viikonlopun perjantaista sunnuntaihin. Itis vauhdittaa Black Fridayta suurella lahjakorttijahdilla, jossa on jaossa yli 150 lahjakorttia kauppakeskuksessa käytettäväksi.   

Perinteisesti kaupan alalla on totuttu näkemään alennusmyyntejä, kuten kesä- ja tammiale sekä tuotetarjouskampanjoita, kuten Stockmannin Hullut Päivät.

‒ Black Fridaysta on muodostumassa edellä mainittujen yhdistelmä. Kauppiaskyselymme osoittaa, että viime vuonna suositun alennusmyynnin nähdään olevan tänä vuonna suuri kaupallinen menestys. Uskon, että myös asiakkaat osaavat jo odottaa Black Fridayta, kertoo Itiksen markkinointipäällikkö Anna Homén.

Black Friday on enemmän kuin yksi kauppapäivä

Kauppakeskus Itis selvitti kauppiaskyselyllä Black Fridayn kampanja-aikaa. Kyselyyn vastanneista 82 Itiksen liikkeistä 72 prosenttia ilmoitti osallistuvansa Black Friday -kampanjaan. Liikkeistä puolet satsaa perjantaihin 25.11. ja jopa puolet on laajentanut kampanja-aikaa perjantaista sunnuntaihin. Yksi liikkeistä viettää Black Fridayta koko viikon.

Huomattavia alennuksia tarjolla

Itiksen liikkeet houkuttelevat kävijöitä niin tuotetarjouksilla kuin prosenttialennuksilla.

‒ Kauppiaat tarjoavat tuotteita yleisimmin 20‒40 prosentin alennuksella. Yksi kymmenestä liikkeestä on ilmoittanut antavansa 50 prosentin alennuksen tai jopa enemmän. Black Fridayn ajankohta on hyvä jouluun nähden, ja alennuksia voi hyödyntää jo joululahjaostoksiin, Anna Homén vinkkaa.

Lahjakortteja jaossa

Liikkeiden omien kampanjoiden lisäksi Itiksessä on Black Fridayna suuri lahjakorttijahti, jossa asiakkailla on mahdollisuus löytää jopa 500 euroa shoppailurahaa lahjakortin muodossa.

‒ Kauppakeskuksen yleisiin tiloihin piilotetaan yli 150 lahjapussia, jotka sisältävät onnennumeron. Asiakas voi noutaa infopisteestämme onnennumerolla Itiksen kauppakeskuslahjakortin. Haluamme antaa 150 eri löytäjälle lahjakortin, jonka arvo vaihtelee 5 eurosta aina 500 euroon asti, Anna Homén jatkaa.

‒ Järjestimme lahjakorttijahdin myös helatorstaina ja saimme aikaan reippaan kävijäpiikin päivän ensimmäisiin tunteihin. Olemme muokanneet konseptia keväästä ja kun lahjakorttijahtiin lisätään liikkeiden massiivinen oma Black Friday -kampanjointi, uskomme saavamme asiakkaat liikkeelle, kertoo Itiksen markkinointipäällikkö Anna Homén.

Lisätietoja:

Anna Homén, markkinointipäällikkö, Wereldhave Finland Oy
puh. 050 403 4220 / anna.homen@wereldhave.com

Kauppakeskus Itis
Itis on Suomen suurin kauppakeskus, jossa on yli 120 myymälää, yli 50 palvelua ja kymmeniä ravintoloita sekä kahviloita. Lapsiperheet viihtyvät Itiksen Leikkiasemalla ja lauantaisin lapsia tanssittaa discossa Itiksen maskotti Riehuli. Itiksessä asioi vuosittain lähes 17 miljoonaa asiakasta. Kauppakeskus Itiksen omistaa hollantilainen kiinteistösijoitusyhtiö Wereldhave N.V. http://www.itis.fi

Takaisin

Medialle

Itiksen pääkäytävä (kuva: Akifoto)
Itiksen Espresso House (kuva Akifoto)
Itiksen Volt (kuva: Akifoto)